André Hooijer

Projectleider erfgoed bij Van Hoogevest Architecten

Als projectleider erfgoed houd ik mij dagelijks bezig met de toekomst van gebouwd erfgoed. Sinds mijn start bij Van Hoogevest Architecten in 2003 heb ik veel ervaring op mogen doen in uiteenlopende werkzaamheden en projecten. Vanaf een eerste inspectie tot en met het opstellen van een bestek, van subsidieaanvraag tot het bewaken van de financiën tijdens het gehele proces en toezicht en directievoering in de realisatiefase. Een groot deel van de projecten heeft betrekking op religieus erfgoed. Van grote stadskerken tot een dorpskerk of pastorie.

Door de brede kennis en ervaring die we binnen Van Hoogevest Architecten hebben, is er veel expertise in huis voor het opstellen van haalbare plannen, van initiatiefase tot realisatie. Soms met advies over het regulier onderhoud of duurzaamheid, soms met onderzoek naar haalbaarheid van meer ingrijpende plannen en het begeleiden van de route daarnaartoe.

Het is mooi om te zien hoe – vaak vrijwillige – opdrachtgevers zich inzetten om kerken voor de toekomst te bewaren. In mijn rol als projectleider begeleid en ontzorg ik de opdrachtgever met technische kennis en als aanspreekpunt en contactpersoon voor het gehele proces, van eerste kennismaking tot oplevering van het eindresultaat. Daarbij onderhoud ik het contact met andere partijen als adviseurs en uitvoerenden, maar ook met de overheid. Graag zet ik mij in om door samenwerking tot een mooi resultaat te komen.

Artikelen van deze expert