Alwin Kaashoek

Strategisch adviseur bij KAAder kerkadvies

Van origine is Alwin Kaashoek architect en stedenbouwkundige. Hij heeft een lange ervaring opgedaan met ontwerpen en adviseren bij vastgoedvraagstukken, zowel vanuit de kant van ‘de markt’ als vanuit de kant van de overheid. Via zijn persoonlijke betrokkenheid op en bestuurlijke ervaring in de kerk is hij in het religieus vastgoed terechtgekomen. Al meer dan 10 jaar adviseert hij religieuze genootschappen bij vragen rondom het vastgoed, ongeacht de denominatie, ongeacht de locatie. De aard van de vraagstukken varieert, maar heeft in de meeste gevallen te maken met krimp.

“Het liefst kom ik aan boord op het moment dat de gebouweigenaar niet meer weet wat hij moet doen. Juist vanuit mijn manier van denken als ontwerper ben ik in staat om nieuw perspectief te bieden waar dat niet meer lijkt te zijn en te adviseren over de te zetten stappen.”

Artikelen van deze expert